Bodovanje : Turnir : HOME       

  Hr.P.Savez
  Naslovnica









Pravila
Bodovanje

Signaliziranje




dopuna kodeksa 06.02.2017.g.

Pravilnik 08.06.2019.g.

Pokušajte riješiti PREFERANS test







Godiš.poredak




Rang Pravila

Klasik Pravila



Online imamo:
4 gosta



Bodovanje

Bodovanje turnira

Svi rezultati igre boduju se bodovima koje određuje organizator turnira za određenu sjednicu ili ciklus. Organizator turnira ovisno o vrsti natjecanja odrediti će da se primjenjuju bodovi za:

Timska natjecanja

  • Čisti i potpuni preferans obračun kada se obračunavaju natjecateljske cedulje
  • Turnirski obračun čistih preferans bodova kada se obračunavaju board liste

Natjecanja za pojedinačni plasman

  • Prema čistim Preferans turnirskim bodovima
  • Prema posebnim kalkulacijama
  • Prema bodovnoj Preferans tablici

Obračun bez pomaka (uglavnom timski)

Timski obračun kada igrači za vrijeme jednog natjecateljskog obroka (kola) sjede za istim stolom bez pomaka (unutar kola), u pravilu se igra sa obračunom bez preferans tablice, a s čistim preferans kalkulacijama i pisanjima. Po završetku igre igrači obračunavaju liste s rezultatima, tako da se igra za jednim stolom (po završetku igre) sravni na nulu, te obračuna sredina, pozitivne i negativne juhe (isto kao kućna igra). Natjecatelji se uspoređuju prema ostvarenim bodovima na liniji igre i prema kalkulacijama koje odredi organizator. Svaki natjecatelj igrajući na raznim linijama (2 ili 3 kola), ostvaruje timski plasman.

Obračuni sa pomakom

Posebne Preferans turnirske bodovne kalkulacije

Obračun se koristi kod natjecanja sa pomakom igrača na sve tri linije. Obračunom pojedinaca svaki se igrač na kraju jednog obračunskog obroka (borda), kola, sjednice, ciklusa ili natjecateljske godine plasira među natjecatelje koji su konkurirali za plasman. Natjecatelji se uspoređuju prema ostvarenom postotku na liniji igre. i prema kalkulacijama koje odredi organizator. Plasman se izražava u postotku. Svaki natjecatelj ostvaruje cjelokupni rezultat sjednice.

Obračun rezultata jednog borda na svakoj liniji igre je postignuti +/- rezultat za svakog natjecatelja koji se vrednuje od najboljeg do najlošijeg na način da se: Ukupan broj upisa pomnoži sa 2. Na cjelokupnu sumu oduzme se 2, pa tako dobiven broj je maksimalni broj bodova koji se može osvojiti u tom bordu na toj liniji igre (taj rezultat nazivamo "TOP"). Sljedeći je rezultat za 2 manji i tako redom do zadnjeg koji je 0 bodova. (npr. u jednom bordu postoji 7 upisa. 7 x 2 = 14 - 2 = 12, pa se boduje od ukupnih 42 boda po liniji: najlošiji 0, pa bolji 2, pa bolji 4, pa bolji 6, pa bolji 8, pa bolji 10, pa najbolji 12. Kada dva i više natjecatelja postignu isti rezultat, podijeliti će bodove postignutog rezultata (suma bodova linije igra je uvijek jednako navedeno u primjeru). Ukoliko na bordu postoji umjetni rezultat (meomedi), za svaki takav ćemo za jedan bod smanjiti najveći i povećati najmanji rezultat. Ukoliko ima 2 i više takvih umjetnih rezultata, za svaki novi umjetni rezultat povećava se broj smanjenja bodova odozgo i povećanja odozdo (u ovom primjeru ukoliko nije igrao nitko ništa ili su svi igrali isto svi na liniji igre dobiti će po 6 bodova ili 50%).

Čiste preferans turnirske bodovne kalkulacije

Obračun se koristi kod natjecanja sa pomakom igrača na sve tri linije. Obračunom pojedinaca svaki se igrač na kraju jednog obračunskog obroka, kola, sjednice, ciklusa ili natjecateljske godine plasira među natjecatelje koji su konkurirali za plasman. Plasman se izražava u bodovima. Obračun rezultata jednog borda na svakoj liniji igre je postignuti +/- rezultat za svakog natjecatelja koji se vrednuje na način da se: taj rezultat bilježi za svaki bord. Zbrajanjem rezultata iz svih bordova, natjecatelj ostvaruje ukupan broj bodova, s kojima na liniji igre ostvaruje plasman.

Kako se dolazi do bodova za "čisti obračun"

   ako su svi prošli

      uzimaju se bodovi kućne partije (zbrojeno sredina +/- juhe)

          primjer: tref Igrao 6 = 6 BODA (igra 10 - 6 štiha)
                                Pratio 2 = 2 BODA (20 juha)

          primjer: betl prošao = 12 BODA (igra 12)

   pratilac je pao ali nije bilo kontre

      uzimaju se bodovi kućne partije (zbrojeno sredina +/- juhe) + turnirska korekcija

      Korekcija za izvođača - ako je srušio pratioca a nije bilo kontre, dobiva
                                            dodatnih 25% bodova igre za svakog srušenog pratioca

          primjer: tref Igrao 9 = 11.5 BODA (igra 10 - 1 štih + korekcija 25% od 10 je 2.5)
                                Pratio 1 = -9    BODA (igra 10 - 1 štih)

          primjer: tref Igrao 7 =   9.5 BODA (igra 10 - 3 štih + korekcija 25% od 10 je 2.5)
                                Skupa 3 = -7   BODA (igra 10 - 3 štih)

          primjer: tref Igrao 8 = 13 BODA (igra 10 - 3 štih + korekcija 25% od 10 puta 2 je 5)
                                Pratio 1 = -9 BODA (igra 10 - 1 štih)
                                Pratio 1 = -9 BODA (igra 10 - 1 štih)

   izvođač je pao ili je bilo kontre

      uzimaju se bodovi kućne završene partije
         (sredine na nulu pa zbrojeno sredina +/- juhe) + turnirska korekcija

      Korekcija za trećeg - ako nije sudjelovao - dobiva uvijek 0 bodova
                                        - kod betl uspjele kontre - dobiva (igra 24 - 10 bodova)
                                          to je isti broj bodova koje bi dobio da nije bilo kontre

          primjer: betl pao = -20 BODA (igra 12 (sredina/3=4) -8 + juhe -12=(5*12*2/10) )
                          betl pratio = 10 BODA (igra 12 (sredina/3=4) 4 + juhe 6=(5*12/10) )

          primjer: betl pao = -40 BODA (igra 24 (sredina/3=8) -16 + juhe -24=(10*24/10) )
                          betl kontra = 32 BODA (igra 24 (sredina/3=8) 8 + juhe 24=(10*24/10) )
                          betl pratio = 10 BODA korekcije

          primjer: tref Ig. 5 = -11.67 BODA (igra 10 (sredina/3=3.33) -6.66 - juhe 5=(5*10/10))
                                Pr. 5 = 8.33 BODA (igra 10 (sredina/3=3.33) 3.33 + juhe 5=(5*10/10))
                                Nije pratio = 0 BODA

          primjer: tref Ig. 5 = -23.34 BODA (igra 20 (sredina/3=6.66) -13.34 - juhe 10=(5*20/10))
                                Ko. 5 = 16.66 BODA (igra 20 (sredina/3=6.66) 6.66 + juhe 10=(5*20/10))
                                pozvan = 6.66 BODA (igra 20 (sredina/3=6.66) 6.66

          primjer: tref Ig. 6 = 12 BODA (igra 20 (sredina/3=0) 20 - juhe 8=(4*20/10))
                                Ko. 4 = -12 BODA (igra 20 (sredina/3=0) -20 + juhe 8=(4*20/10))
                                pozvan = 0 BODA

Tablica za obračunavanje pojedinačnih događaja (bord).

Tablica za obračunavanje pojedinačnih natjecateljskih događaja. Baza obračuna tablicom je 1 bod (cjelobrojno). Preferans tablični bodovi se kod pratnje, a kada je izvođač prošao svode na štihove (1 - 4 za bilo koju pratnju, radi pojašnjenja: pratilac ovisi o tome da li će izvođač uopće igrati bilo što, a ukoliko igra, koji je broj štihova ostvaren. Kada bi se primjenjivao čisti preferans obračun, pratilac bi za igru veće vrijednosti dobivao više bodova. To je u turnirskoj igri s pomakom uglavnom neprimjereno, jer dva asa, su uvijek samo dva štiha, što kod čistog preferans obračuna pratiocu koji ima sreću pratiti sanac stvara povoljniji položaj od igrača na istoj liniji igre, koji je pratio npr. karo), a kada je pao primjenjuju se matematičke kalkulacije iz čistih preferans bodova, svedene na cijele brojeve. Tablica stimulira davanje kontre izvođaču, nagrađujući davaoca kontre realnim bodovima iz čistih preferans kalkulacija, time što ukoliko kontra ne uspije negativni bodovi dodjeljuju se u smanjenom obimu, a nadalje tablica stimulira izvođača dati rekontru! Tablica nadograđuje obračunski događaj koji ima dvostruku vrijednost iz jednog ciklusa na drugi ciklus. Ciklus je od pik do igra sanac, tj. od 4 - 16 bodova. Nadogradnjom ciklusa smanjene su mogućnosti neprimjerenog bilježenja bodova glede turnirskog pristupa kao kod čistog preferans obračuna.

Bodovni ciklusi su:

I - 4 - 16 II - 20 - 32 III - 40 - 64 IV - 80 - 128 V - 160 - 256.

Radi potpunog razumijevanja objašnjavaju se događaji: igra se tref:

IgranoŠtihoviČisti obračunTablica
IgraVrijednostIzvođačpratilacizvođačpratilacizvođačpratilac
tref 10646.004.0074
tref refe 206412.008.00114
tref kontra 206412.00-12.0013-6
tref rekontra 406424.00-24.0017-10
tref subkontra 806448.00-48.0021-14
tref subkontra refe1606496.00-96.0025-17

IgranoŠtihoviČisti obračunTablica
IgraVrijednostIzvođačpratilacizvođačpratilac2.prat.izvođačpratilac2.prat.
tref 1055-11.678.333.33-1083
tref kontra ili refe2055-23.3416.666.66-14127
tref rekontra 4055-46.6733.3313.33-181611
tref subkontra 8055-93.3466.6626.66-222015
tref subkontra refe 16055-186.67133.3353.33-262419




Cijela bodovna tablica

IZVOĐAČ468101214162024283240485664
 SVI PROŠLIBETL ILI 10 7891011121314151617    
 78910111213141516    
 6789101112131415    
 567891011121314    
 JEDAN PRATIOC
 PAO
10  1112131415161718192021222324
 1011121314151617181920212223
 910111213141516171819202122
 89101112131415161718192021
  8 10 121314151617181920
BETL X 0         1920  2425 
 PALA OBA
 PRATIOCA
10  1314151617181920212223242526
 1213141516171819202122232425
 1112131415161718192021222324
 PAO IZVOĐAČ0-5  -8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21
BETL     -14-15  -19-20  -24-25 
PRATIOCI468101214162024283240485664
 IZVOĐAČ PAO 678910111213141516171819
 56789101112131415161718
 4567891011121314151617
 345678910111213141516
 23456789101112131415
 1234567891011121314
DAO BETL X         1617  2122 
PRATIO BETL X         910  1415 
 PRATIOC PAO  -1 -3 -5-6-7-8-9-10-11-12-13
 -1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14
 -2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15
 -3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16
 -4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17
DAO BETL X         -19-20  -24-25 

IZVOĐAČ I PRATIOC ILI PRATIOCI SU PROŠLI: ŠTIH=BOD!


Obračun od bordova do turnirskih bodova

Pojedinačni turnir

Za sve igrače prvo se zbrajaju bodovi dobiveni u svakom bordu. Ako zbroj bodova nekog igrača ima negativni predznak, njegova linija će biti povečana (dodat će se svima na toj liniji) bodovno, tako da zadnji igrač ima +1 bod. To je potrebno, jer bi prosjek linije bio u velikom nesrazmjeru s ostale dvije linije.

Prosjek po liniji računa se tako, da se odbaci po jednu četvrtinu broja stolova, ekstremnih najboljih i najlošijih rezultata. Četvtina se računa:

červtina=INT(stolova/4) Uzima se cijelobrojna vrijednost.

Primjer: 5/4=1.25 Uzet će se tri srednja rezultata za izračun prosjeka linije.

Nakon što smo izračunali prosjek svake linije, sada računamo koliko je svaki igrač ostvario u odnosu na taj prosjek svoje linije.

Zbroj bodova / prosjek linije = indeks prosjeka

Sada se svi igrači sortiraju po indeksu prosjeka, bez obzira na linije (gdje su sjedili) i dodjeljuju se bodovi kola na ovaj način:

Bodovi za prvoga = "broj igrača -1 + " trećina * 3

                                        broj igrača = broj aktivnih igrača (bez bajeva)
                                          trećina = INT(broj igrača/3) --- (INT je cijelobrojna vrijednost, bez decimala.)

Bodovi za ostale igrače smanjuju se za 3 ako su u prvoj trećini, za 2 ako su u srednjoj trećini i za 1 ako su u zadnjoj trećini.

Po tom proračunu, zadnji uvijek dobiva 0 (nula) bodova.

Baj igrača (igrač koji nije igrao cijelo kolo) dobiva 60% bodova prvog igrača u kolu, zaokruženo u njegovu korist.

Formula: Bod baj=INT( 60% od Bodovi za prvoga)+0.5)

Bodovi kola se zbrajaju (sva tri kola zajedno) te je to zbroj kola. Ukoliko baj ima veći svoj prosjek (u ostala dva kola) bodova kola, bodovi koje je dobio za baj, zamjenjuju se njegovim prosjekom. Igrači se sortiraju po bodovima zbroja kola te se igračima dodjeljuju bodovi turnira, kao i u kolu, s iznimkom da zadnji igrač dobiva 1 bod (za sudjelovanje).


Timski turnir

Za sve igrače prvo se zbrajaju bodovi dobiveni u svakom bordu.

Potom se ti bodovi zbrajaju s ostalim igračima tima te se tako dobivaju bodovi za svaki tim u kolu.

Bodovi tima ostvareni u pojedinom kolu se zbrajaju. To su ukupni bodovi sjednice.

Timovi se sortiraju po ukupnim bodovima sjednice te im se dodjeljuju bodovi turnira, koji se koriste za plasman unutar natjecateljskog ciklusa.

Način dodjele turnirskih bodova za tim: Osnova je da zadnji tim koji je sudjelovao u igri, uvijek dobiva 1 (jedan) bod.

Za svako bolje mjesto, bodovi se povečavaju s rasterom 3.


Tablica timskih bodova:

Timova

na sjednici

3456789101112
mjesto tima
1. 7 10 13 16 19 22 25 28 31 34
2. 4 7 10 13 16 19 22 25 28 31
3. 1 4 7 10 13 16 19 22 25 28
4. 1 4 7 10 13 16 19 22 25
5. 1 4 7 10 13 16 19 22
6. 1 4 7 10 13 16 19
7. 1 4 7 10 13 16
8. 1 4 7 10 13
9. 1 4 7 10
10. 1 4 7
11. 1 4
12. 1

Bodovanje u jednom turnirskom ciklusu

Natjecatelji komuliraju svoje turnirske bodove tijekom čitavog ciklusa, sa mogućosti da odbace 1 loš rezultat na svaka tri odigrana turnira tijekom ciklusa.


© Športski Preferans Klub Samobor 2003 • Izrada: Božo Kekez   održavanje: Miljenko Mogulić