![]() |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pravila •
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() dopuna kodeksa 06.02.2017.g. ![]() Pravilnik 08.06.2019.g. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() |
Bodovanje Bodovanje turnira Svi rezultati igre boduju se bodovima koje određuje organizator turnira za određenu sjednicu ili ciklus. Organizator turnira ovisno o vrsti natjecanja odrediti će da se primjenjuju bodovi za: Timska natjecanja
Natjecanja za pojedinačni plasman
Obračun bez pomaka (uglavnom timski) Timski obračun kada igrači za vrijeme jednog natjecateljskog obroka (kola) sjede za istim stolom bez pomaka (unutar kola), u pravilu se igra sa obračunom bez preferans tablice, a s čistim preferans kalkulacijama i pisanjima. Po završetku igre igrači obračunavaju liste s rezultatima, tako da se igra za jednim stolom (po završetku igre) sravni na nulu, te obračuna sredina, pozitivne i negativne juhe (isto kao kućna igra). Natjecatelji se uspoređuju prema ostvarenim bodovima na liniji igre i prema kalkulacijama koje odredi organizator. Svaki natjecatelj igrajući na raznim linijama (2 ili 3 kola), ostvaruje timski plasman. Obračuni sa pomakom Posebne Preferans turnirske bodovne kalkulacije Obračun se koristi kod natjecanja sa pomakom igrača na sve tri linije. Obračunom pojedinaca svaki se igrač na kraju jednog obračunskog obroka (borda), kola, sjednice, ciklusa ili natjecateljske godine plasira među natjecatelje koji su konkurirali za plasman. Natjecatelji se uspoređuju prema ostvarenom postotku na liniji igre. i prema kalkulacijama koje odredi organizator. Plasman se izražava u postotku. Svaki natjecatelj ostvaruje cjelokupni rezultat sjednice. Obračun rezultata jednog borda na svakoj liniji igre je postignuti +/- rezultat za svakog natjecatelja koji se vrednuje od najboljeg do najlošijeg na način da se: Ukupan broj upisa pomnoži sa 2. Na cjelokupnu sumu oduzme se 2, pa tako dobiven broj je maksimalni broj bodova koji se može osvojiti u tom bordu na toj liniji igre (taj rezultat nazivamo "TOP"). Sljedeći je rezultat za 2 manji i tako redom do zadnjeg koji je 0 bodova. (npr. u jednom bordu postoji 7 upisa. 7 x 2 = 14 - 2 = 12, pa se boduje od ukupnih 42 boda po liniji: najlošiji 0, pa bolji 2, pa bolji 4, pa bolji 6, pa bolji 8, pa bolji 10, pa najbolji 12. Kada dva i više natjecatelja postignu isti rezultat, podijeliti će bodove postignutog rezultata (suma bodova linije igra je uvijek jednako navedeno u primjeru). Ukoliko na bordu postoji umjetni rezultat (meomedi), za svaki takav ćemo za jedan bod smanjiti najveći i povećati najmanji rezultat. Ukoliko ima 2 i više takvih umjetnih rezultata, za svaki novi umjetni rezultat povećava se broj smanjenja bodova odozgo i povećanja odozdo (u ovom primjeru ukoliko nije igrao nitko ništa ili su svi igrali isto svi na liniji igre dobiti će po 6 bodova ili 50%). Čiste preferans turnirske bodovne kalkulacije Obračun se koristi kod natjecanja sa pomakom igrača na sve tri linije. Obračunom pojedinaca svaki se igrač na kraju jednog obračunskog obroka, kola, sjednice, ciklusa ili natjecateljske godine plasira među natjecatelje koji su konkurirali za plasman. Plasman se izražava u bodovima. Obračun rezultata jednog borda na svakoj liniji igre je postignuti +/- rezultat za svakog natjecatelja koji se vrednuje na način da se: taj rezultat bilježi za svaki bord. Zbrajanjem rezultata iz svih bordova, natjecatelj ostvaruje ukupan broj bodova, s kojima na liniji igre ostvaruje plasman. Kako se dolazi do bodova za "čisti obračun" ako su svi prošli uzimaju se bodovi kućne partije (zbrojeno sredina +/- juhe) primjer: tref Igrao 6 = 6 BODA (igra 10 - 6 štiha) primjer: betl prošao = 12 BODA (igra 12) pratilac je pao ali nije bilo kontre uzimaju se bodovi kućne partije (zbrojeno sredina +/- juhe) + turnirska korekcija Korekcija za izvođača - ako je srušio pratioca a nije bilo kontre, dobiva primjer: tref Igrao 9 = 11.5 BODA (igra 10 - 1 štih + korekcija 25% od 10 je 2.5) primjer: tref Igrao 7 = 9.5 BODA (igra 10 - 3 štih + korekcija 25% od 10 je 2.5) primjer: tref Igrao 8 = 13 BODA (igra 10 - 3 štih + korekcija 25% od 10 puta 2 je 5) izvođač je pao ili je bilo kontre uzimaju se bodovi kućne završene partije Korekcija za trećeg - ako nije sudjelovao - dobiva uvijek 0 bodova primjer: betl pao = -20 BODA (igra 12 (sredina/3=4) -8 + juhe -12=(5*12*2/10) ) primjer: betl pao = -40 BODA (igra 24 (sredina/3=8) -16 + juhe -24=(10*24/10) ) primjer: tref Ig. 5 = -11.67 BODA (igra 10 (sredina/3=3.33) -6.66 - juhe 5=(5*10/10)) primjer: tref Ig. 5 = -23.34 BODA (igra 20 (sredina/3=6.66) -13.34 - juhe 10=(5*20/10)) primjer: tref Ig. 6 = 12 BODA (igra 20 (sredina/3=0) 20 - juhe 8=(4*20/10)) Tablica za obračunavanje pojedinačnih događaja (bord). Tablica za obračunavanje pojedinačnih natjecateljskih događaja. Baza obračuna tablicom je 1 bod (cjelobrojno). Preferans tablični bodovi se kod pratnje, a kada je izvođač prošao svode na štihove (1 - 4 za bilo koju pratnju, radi pojašnjenja: pratilac ovisi o tome da li će izvođač uopće igrati bilo što, a ukoliko igra, koji je broj štihova ostvaren. Kada bi se primjenjivao čisti preferans obračun, pratilac bi za igru veće vrijednosti dobivao više bodova. To je u turnirskoj igri s pomakom uglavnom neprimjereno, jer dva asa, su uvijek samo dva štiha, što kod čistog preferans obračuna pratiocu koji ima sreću pratiti sanac stvara povoljniji položaj od igrača na istoj liniji igre, koji je pratio npr. karo), a kada je pao primjenjuju se matematičke kalkulacije iz čistih preferans bodova, svedene na cijele brojeve. Tablica stimulira davanje kontre izvođaču, nagrađujući davaoca kontre realnim bodovima iz čistih preferans kalkulacija, time što ukoliko kontra ne uspije negativni bodovi dodjeljuju se u smanjenom obimu, a nadalje tablica stimulira izvođača dati rekontru! Tablica nadograđuje obračunski događaj koji ima dvostruku vrijednost iz jednog ciklusa na drugi ciklus. Ciklus je od pik do igra sanac, tj. od 4 - 16 bodova. Nadogradnjom ciklusa smanjene su mogućnosti neprimjerenog bilježenja bodova glede turnirskog pristupa kao kod čistog preferans obračuna. Bodovni ciklusi su: I - 4 - 16 II - 20 - 32 III - 40 - 64 IV - 80 - 128 V - 160 - 256. Radi potpunog razumijevanja objašnjavaju se događaji: igra se tref:
Cijela bodovna tablica
IZVOĐAČ I PRATIOC ILI PRATIOCI SU PROŠLI: ŠTIH=BOD! Obračun od bordova do turnirskih bodova Pojedinačni turnir Za sve igrače prvo se zbrajaju bodovi dobiveni u svakom bordu. Ako zbroj bodova nekog igrača ima negativni predznak, njegova linija će biti povečana (dodat će se svima na toj liniji) bodovno, tako da zadnji igrač ima +1 bod. To je potrebno, jer bi prosjek linije bio u velikom nesrazmjeru s ostale dvije linije. Prosjek po liniji računa se tako, da se odbaci po jednu četvrtinu broja stolova, ekstremnih najboljih i najlošijih rezultata. Četvtina se računa: červtina=INT(stolova/4) Uzima se cijelobrojna vrijednost. Primjer: 5/4=1.25 Uzet će se tri srednja rezultata za izračun prosjeka linije. Nakon što smo izračunali prosjek svake linije, sada računamo koliko je svaki igrač ostvario u odnosu na taj prosjek svoje linije. Zbroj bodova / prosjek linije = indeks prosjeka Sada se svi igrači sortiraju po indeksu prosjeka, bez obzira na linije (gdje su sjedili) i dodjeljuju se bodovi kola na ovaj način: Bodovi za prvoga = "broj igrača -1 + " trećina * 3 broj igrača = broj aktivnih igrača (bez bajeva) Bodovi za ostale igrače smanjuju se za 3 ako su u prvoj trećini, za 2 ako su u srednjoj trećini i za 1 ako su u zadnjoj trećini. Po tom proračunu, zadnji uvijek dobiva 0 (nula) bodova. Baj igrača (igrač koji nije igrao cijelo kolo) dobiva 60% bodova prvog igrača u kolu, zaokruženo u njegovu korist. Formula: Bod baj=INT( 60% od Bodovi za prvoga)+0.5) Bodovi kola se zbrajaju (sva tri kola zajedno) te je to zbroj kola. Ukoliko baj ima veći svoj prosjek (u ostala dva kola) bodova kola, bodovi koje je dobio za baj, zamjenjuju se njegovim prosjekom. Igrači se sortiraju po bodovima zbroja kola te se igračima dodjeljuju bodovi turnira, kao i u kolu, s iznimkom da zadnji igrač dobiva 1 bod (za sudjelovanje). Timski turnir Za sve igrače prvo se zbrajaju bodovi dobiveni u svakom bordu. Potom se ti bodovi zbrajaju s ostalim igračima tima te se tako dobivaju bodovi za svaki tim u kolu. Bodovi tima ostvareni u pojedinom kolu se zbrajaju. To su ukupni bodovi sjednice. Timovi se sortiraju po ukupnim bodovima sjednice te im se dodjeljuju bodovi turnira, koji se koriste za plasman unutar natjecateljskog ciklusa. Način dodjele turnirskih bodova za tim: Osnova je da zadnji tim koji je sudjelovao u igri, uvijek dobiva 1 (jedan) bod. Za svako bolje mjesto, bodovi se povečavaju s rasterom 3. Tablica timskih bodova:
Bodovanje u jednom turnirskom ciklusu Natjecatelji komuliraju svoje turnirske bodove tijekom čitavog ciklusa, sa mogućosti da odbace 1 loš rezultat na svaka tri odigrana turnira tijekom ciklusa. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|