Pravila : Turnir : HOME       

  Hr.P.Savez
  Naslovnica









Pravila
Bodovanje

Signaliziranje




dopuna kodeksa 06.02.2017.g.

Pravilnik 08.06.2019.g.

Pokušajte riješiti PREFERANS test







Godiš.poredak




Rang Pravila

Klasik Pravila



Online imamo:
4 gosta



Pravila turnira

Preferans, kao igra, u svijetu se malo igra i uglavnom se svugdje igra isti preferans. Ipak u nekim nijansama postaje razlike, koje će se ovim člankom uskladiti za sve sudionike turnira.

Pravila igre

Licitacija je proces određivanja završne (izlicitirane) igre (destinacije), redoslijedom svih govora, koji se moraju izvesti od strane svakog igrača, do finalnog pass-a.

Pregled licitacija redom:

  • Dva - početna licitacija (osim ako nije igra, betl ili sanac) to je specifična licitacija koja može biti:

    1. Minimalno 4,5 rezona u listu, a sa 4 i više karata u pik boji.

    2. druga 4 i više karatna boja do koje će se licitirati.

    3. list sadržava karte za betl do kojeg će se obvezno licitirati.

    4. list sadržava karte za sanac do kojeg će se licitirati.

    5. "preparatorni pik": sa minimalno 4,5 rezona u listu , a bez četvero karatne boje, a s najmanje jednom kartom pik (3+3+3+1).

  • Tri - završna licitacija koja se licitira nakon dva!

    1. 4 i više karatna boja karo ili min. 3 karte karo sa 5 štiha.

    2. druga 4 i više karatna boja do koje će se licitirati.

    3. list sadržava karte za betl do kojeg će se obvezno licitirati!

    4. list sadržava karte za sanac do kojeg će se licitirati!

  • Četiri - završna licitacija koja se licitira nakon tri!

    1. 4 i više karatna boja herc ili min. 3 karte herc sa 5 štihova.

    2. tref 4 i više karatna boja do koje će se licitirati.

    3. list sadržava karte za betl do kojeg će se obvezno licitirati!

    4. list sadržava karte za sanac do kojeg će se licitirati!

    5. prepuštanje protivniku licitaciju kada je vidljivo da je tref zajednička boja.

  • Pet - završna licitacija koja se licitira nakon četiri!

    1. 4 i više karatna boja tref ili min. 3 karte tref sa 5 štihova.

    2. list sadržava karte za betl do kojeg će se obvezno licitirati!

    3. list sadržava karte za sanac do kojeg će se licitirati!

  • Šest - završna licitacija koja se licitira nakon pet!

    1. Adutska boja ne postoji!

    2. list sadržava karte za sanac do kojeg će se licitirati!

    3. list sadržava karte luzerskog sadržaja (vidi: definicija Luzer). Mogući su listovi sa 5 i više karatnim bojama i sve moguće distribucije i snage, a igrač koji je licitirao do šest, za karte ili snagu lista nikome ne polaže račune.

  • Sedam - završna licitacija koja se licitira nakon šest!

    1. Adutska boja ne postoji!

    2. List sadrži visoke karte, a uglavnom je balansiran, sa štoperima u svim bojama. Sanac koji je lažiran ne sadrži jednu boju.

  • Igra - igrač se odriče talona, a poništava se redovna licitacija.
               Moguće igre su: pik, karo, herc, tref.

  • Betl - licitacija koja se izrijekom odmah određuje, a igrač se odriče prava na talon.

  • Sanac - licitacija koja se izrijekom odmah određuje, a igrač se odriče prava na talon.

  1. SUBKONTRA je zadnja kontra koja se može licitirati.

  2. BETL I SANAC nisu "IGRE", te se moraju direktno licitirati.

  3. Igra vrijednosti 4 se ne igra, već izvođač dobija rezultat kao da protivnici nisu ni došli.

  4. Licitirana boja mora biti četverokaratna, ili iznimno trokaratna, kada list sadržava 5 štihova (rezona).

  5. Licitacija DVA (kao završna) je uvijek PIK pa se ista ne može koristiti kao pokušaj BETLA!

  6. Od licitacionih pravila iznimno se može odustati:

    • drugi igrač je već izlicitirao PET, a to je očito zajednička boja
    • drugi je igrač preuzeo licitaciju četiri, kada je očito da je pet zajednička boja

  7. Pratioc dolazi pratiti izvođača s "TRI REZONA" ili dva sigurna štiha! Rezon je visoka karta u jednoj boji, a mogu biti i dvije karte u boji kupljenog talona dva rezona (od ovoga odstupaju štihovi u adutu).

  8. Ukoliko izvođača prate oba pratioca, potrebno je poštivati pravila:

    • drugi pratioc dolazi na svoj rizik i ne smije prvom pratiocu oduzimati ostvareni štih, osim u slučaju kada se u toj boji ostali štihovi ne mogu izgubiti, a potrebno je igrajuči kroz izvođačeve karte donijeti novu boju.
    • prvi pratioc mora propuštati štih drugom pratiocu, kada je evidentno da ga drugi pratioc moze uzeti. Prvi će pratioc odstupiti od ovog pravila kada je evidento da izvođač pada, a propušteni bi štihovi išli u korist drugog pratioca.
    Smisao i nakana dobre igre u preferansu je srušiti izvođača, pa su pratioci partneri koji su dužni udruženim snagama isto ostvariti. Kada je taj osnovani cilj ostvaren, partneri su protivnici koji dalje igraju u svom interesu.

  9. Prioritetno davanje KONTRE ima prvi pratioc. Ukoliko to pravo ne koristi ne pokazujući interes ili dajući do znanja da igra može početi, kontru može dati drugi pratioc.

  10. Kada se prvi pratioc izjasnio da ne prati izvođača, on se može ponovno aktivirati u ovom iznimnom slučaju: list sadržava dvije neadutske boje sa svim visokim kartama. Kako prvi pratioc nije mogao znati da će drugi pratioc doći, jer je postojala opasnost da izvođač ima dvobojni list, sada je evidentno da izvođač ima tri male karte u jednoj boji prvog pratioca. Aktiviranje prvog pratioca, koji se izjasnio da ne ide, moguće je samo objavom: KONTRA!

  11. Ukoliko izvođač neku igru, kada je dobio kontru rekontrira, SUBKONTRU može dati partner koji nije kontrirao.

  12. Kada izvođač dobije kontru, na betlu, ne može dati rekontru sa UVER BETLOM (nema štihova koji se mogu dati), pa i u slučaju kada je prvi na izigravanju.

  13. Ukoliko je neki igrač prijavio igru, drugi se igrač ne može javiti sa PIKOVOM IGROM.

  14. Ukoliko neki igrač objavi BETL, drugi igrač nema pravo objaviti isto i u slučaju da je UVER.

Pravila izigravanja

  1. Prema izvođaču se donosi mala karta.

  2. Prema partneru se donosi velika karta.

  3. Donosi se boja koju je licitirao partner, ili boja koju smo sami izlicitirali.

  4. Iz SEKVENCE (karte povezane u nizu) uvijek se ATAKIRA (karta kojom se izlazi u prvom ili sljedećem štihu) najvećom kartom (MARKIRANJE).

  5. Kada nas je partner pozvao, poštujući navedena pravila, donosimo kartu za koju partner nije mogao znati postojanje, a ista je potencijalni štih.

  6. Kada oba pratioca nisu licitirali prvi je pratioc koji je pozvan obvezan je donijeti kartu u BOJI KUPLJENOG TALONA.

  7. U betlu donosimo kartu iz najkraće boje.

  8. Kada smo pozvani na sancu donosimo redom:

    • boju koju je licitirao partner
    • boju koju smo mi licitirali
    • TREF
      (uvijek vodeći računa da se deblokiramo prema partneru)

  9. Kada je partner na sancu dao KONTRU donosimo redom:

    • boju koju je licitirao partner
    • boju koju smo mi licitirali
    • PIK
      (uvijek vodeći računa da se deblokiramo prema partneru)

Pravila odbacivanja

  1. Kada u betlu nemamo kartu u boji koja se igra, odbacujemo najvišu kartu iz najkraće boje.

  2. Kada izvođač igra neku adutsku igru, štihu u kojem prvi puta ne možemo dodati kartu tražene boje, a nemamo adut za rezanje ili je taj štih adutski, tada ćemo dodati: NAJMANJU KARTU BOJE U KOJOJ OČEKUJEMO ŠTIH!

  3. Kada izvođač igra sanac, te ostvaruje štihove iz svoje boje MARKIRAT ĆEMO PARTNERU JAKE KARTE U BOJI KOJU IMAMO OČEKUJUĆI ŠTIHOVE:

    • VISOKA KARTA poziva na boju višeg ranga od preostale dvije boje
    • NISKA KARTA poziva na boju nižeg ranga od preostale dvije boje
    NAPOMENA: prateći sanac nikako pratioc ne smije odbaciti potencijalni štih, što znači da mora čuvati sve karte boje u kojoj se štihovi očekuju.

Blef licitacije

Svaki igrač procjenjujući karte, protivnike, tijek licitacije i drugo MOŽE I IMA PRAVO BLEFIRATI!

Kada neki igrač blefira, a pozvan je kao pratioc i radi akcije blefa kasnije nastane šteta za partnera (drugog pratioca),šteta će biti naplaćena od igrača koji je blefirao.

Partner igrača koji je blefirao, ne može biti kažnjen za igru koja je posljedica saznananja o blefu, ali taj igrač ne smije igrati, u tom saznanju nerezonski, direktno kažnjavati svog partnera (blefera) s ciljem da izvođač prođe!

VAŽNO! Svaki blef je protiv pravila korektnog ponašanja u turnirskom preferansu, ali je nužan segment opreza u igri svakog natjecatelja, pa ukoliko blefom neki natjecatelj stvori sebi povoljan rezultat, a ne ošteti partnera, BLEF JE OPRAVDAN!

© Športski Preferans Klub Samobor 2003 • Izrada: Božo Kekez   održavanje: Miljenko Mogulić